9/1-09

Mysig morgon.

Dock trött dag i skolan.
Tre timmars hål med stor beslutsamhet att göra vårt juridikarbete, men icke.
Det blev två lunchraster och deg för våran del istället.
Motivationenär inte den bästa nu.
Jag läste en grym artikel i tidningen,
den handlade om press, att räcka till och vara på topp.
Att man ska kicka prestationsångesten åt sidan och leva.
Bra!

Efter skolan gick jag med Gabbe och Alva till Jambo och åt,
mysigt.
Briemacka med kyckling, specialare och hemskt god vill jag lova.
Det är skönt att fredag kom fort den här veckan.

Här sitter jag nu helt förvirrad med Lars Winnerbäck i bakgrunden.
Det konstigaste är att jag är rörd.
Så många gånger som jag har lyssnat på den.
Det är något speciellt med låten.
En händelse,
ett minne eller en känsla.
Något jag vill komma ihåg.
Att ena stunden känna sig stark till att bli en liten själ i universum.
Go Lasse.

"Och jag kunde ha gjort vad som helst för att höra den tanken
men själv låg jag tyst i min säng och så frälst av den farliga branten -
jag liksom föll över kanten"









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0